composteren op eigen tuin

Weergave van 7 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1055
      Ellen Hansen
      Bijdrager

      Beste collega tuinders, sinds kort volg ik een cursus bij VELT, Vereniging voor ecologisch tuinieren. Veel aandacht wordt besteed aan het composteren en de bodem onder het motto “de grond van de zaak is de zaak van de grond”.In de agenda voor de komende ledenvergadering en in de laatste nieuwsbrief laat het bestuur weten het composteren op eigen tuin te willen promoten. Graag wil ik mijn opgedane kennis t.a.v. composteren en wat tips met jullie delen. Als er interesse is laat het mij weten. Ellen Hansen

       

    • #1076
      Delia Nijenhuis
      Bijdrager

      Hallo  Ellen

      wil graag van je weten of ze het bij Velt ook gehad hebben over de grond van een kruidentuin. dat is dus niet alleen de keukenkruiden. ben benieuwd of die grond ook compost nodig heeft. of dat het alleen over groente en fruit gaat.

       

      Delia

    • #1081
      Betty de Swart
      Bijdrager

      Dag Ellen,

      Kan er niet een bijeenkomst gepland worden waarin we alleen praten over composteren in het algemeen en composteren op de eigen tuin in het bijzonder? Een te plannen activiteit voor de komende tijd? Zijn er meer tuinders die daar belangstelling voor hebben? Reageer even, we hebben nu een forum!

    • #1083
      Ellen Hansen
      Bijdrager

      Beste Betty, wacht even de nieuwsbrief af, ik doe daarin een voorstel over lezing of workshop. Ik heb daarover contact gehad met Velt. Ik wil graag inventariseren hoeveel mensen belangstelling hebben dus vandaar het berichtje in de nog te verschijnen nieuwsbrief. Dus, 2 zielen, 1 gedachte. Groetjes, Ellen

    • #1132
      Delia Nijenhuis
      Bijdrager

      hallo ellen ,

      Rene en Ik hebben interesse in de workshop/lezing  composteren , benieuwd naar de datum, aangezien rene zijn rooster nu al loopt tot 26 maart. dus hopenlijk zit er een goede datum bij.

       

      groetjes Delia

    • #1187
      Hans Lankhaar
      Bijdrager

      Hallo Ellen
      Ik heb ook interesse in een lezing of workshop composteren
      Hans

    • #1188
      Paul Duivestein
      Bijdrager

      Mijn interesse voor composteren is bij jou bekend denk ik, Ellen.

      Wat ik mij nog afvraag is of wij als vereniging nog iets in “compostuele” zin willen met de grote hoop GFT op het complex Panoven die voor algemeen gebruik, deels helaas ook als afvalhoop (getuige lappen plastic, bekertjes en wat al niet), wordt gebruikt. Grondstof genoeg zou je denken.

      Out-of-the-box: straks hebben we nog onze eigen biogas-installatie naast een waterleiding en elektra!!

      Maar serieus: we moeten daar toch wel wat netter en zinniger mee om kunnen gaan met zijn allen zou je zeggen…

      iedereen de groetjes van Paul

    • #1190

      Ik reageer even op plastic, lappen en bekertjes enz op de afval hoop. Zo ook op het parkeerterrein.

      Ina Schouten en ikzelf lopen jaren het seizoen papiertjes te rapen plastic en wat al niet.  Veel tuinders zien dat niet. Wij slepen ook het plastic uit de composthopen. Wat wij ons afvragen vaak  is, waarom een ander dat ook niet eens doet als je het ziet liggen,

      Wij doen het met liefde hoor.

      Gr. Joke W. Tuin 70.

       

       

       

Weergave van 7 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.