open dag ervaringen (za 23 juni 2018)

Hartelijk welkom bij Volkstuinvereniging Vianen! Forums Ledenforum open dag ervaringen (za 23 juni 2018)

Weergave van 0 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1505
      Paul Duivestein
      Bijdrager

      Deze open dag lijkt mij een succes te noemen: het weer werkte goed mee en er waren duidelijk meer bezoekers dan in 2017. Aardige gesprekken met geïnteresseerden, leerzame ervaringen van bezoekers met een eigen moestuin en niet te vergeten de hartelijke atmosfeer tussen tuinders onderling maakten het helemaal oké wat mij betreft.

      Ik sprak een tuinder uit Hei-en Boeicop die 12 tomatenrassen in stand houd met zijn eigen zaadbeheer en zelfbenoemde soorten, bijvoorbeeld.

      Ook de Syrische bezoekers die de groene pruimen van mijn (blauwe) pruimenboom haalden en er in begonnen te bijten was een ervaring op zich. Van de man in dat gezin begreep ik dat men in Syrië altijd alleen struiktomaten kweekt en hij vond onze lange planten maar heel raar.

      En de dame die het niet kon laten bloemen (waar ze gek op is) bekijkt, deze open te vouwen om eens goed naar binnen te kijken omdat je anders echt wat mist van dat schoons.

      Hoe vonden jullie het dit keer?

Weergave van 0 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.